dlm.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ulaştırma Terminallerine Giriş | |
2 | Deniz Limanları | Alderton, P. (2008) Port Management and Operations, Informa. |
3 | Dünyada ve Türkiye’de Deniz Limanları | Bichou, K. (2009). Port Operations, Planning and Logistics, Informa. |
4 | Küresel Konteyner Terminal İşleticileri | Drewry Shipping Consultants (2010). Global Container Terminal Operators: Annual Review and Forecast. |
5 | Konteyner Terminalleri (Genel Özellikleri) | Böse Jürgen, W. (2011). Handbook of Terminal Planning, Springer. |
6 | Konteyner Terminal Operasyonları | Kim, H.K & Günther, H. (2010). Container Terminals and Automated Transport Systems, Springer. |
7 | Ro-Ro, Otomobil Terminalleri ve Kruvaziyer Terminaller | Frankel, E. (1987). Port Planning and Development, John Wiley & Sons. Bichou, K. (2009). Port Operations, Planning and Logistics, Informa. |
8 | Genel Yük, Kuru ve Sıvı Dökme Yük Terminalleri | Frankel, E. (1987). Port Planning and Development, John Wiley & Sons. Bichou, K. (2009). Port Operations, Planning and Logistics, Informa. |
9 | Demiryolu Terminalleri | Rodrigue, J.-P., Comtois, C. & Slack, B. (2009). The Geography of Transport Systems, Routledge. |
10 | Kara Terminalleri | Rodrigue, J.-P., Comtois, C. & Slack, B. (2009). The Geography of Transport Systems, Routledge. |
11 | Havaalanları ve Hava Terminalleri | Ashford, N., Stanton, H.P.M. & Moore, C.A. (1997). Airport Operations, McGrawHill. |
12 | İntermodal Yük Terminalleri | Rodrigue, J.-P., Comtois, C. & Slack, B. (2009). The Geography of Transport Systems, Routledge. |
13 | İntermodal Yük Terminalleri | Konings, R., Priemus, H. & Nijkamp, P. (2008). The Future of Intermodal Freight Transport: Operations, Design and Policy, Edward Elgar. |
14 | Lojistik Merkezler ve Dağıtım Parkları | Murphy, P.R. & Wood, D.F. (2011). Contemporary Logistics, Prentice Hall. |
15 | Proje Değerlendirmesi ve Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bichou, K. (2009). Port Operations, Planning and Logistics, Informa. Frankel, E. (1987). Port Planning and Development, John Wiley & Sons. Rodrigue, J.-P., Comtois, C. & Slack, B. (2009). The Geography of Transport Systems, Routledge. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İlgili gazete haberleri |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 37 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 18 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 25 | |
Final Sınavı | 1 | 90 | |
Toplam | 181 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında aldığı uygulamalı eğitim sayesinde, karmaşık sorunları analiz edebilmeli ve farklı düşüncelerden sentez yaratma yoluyla sorunlara çok yönlü bir bakış açısı getirebilmeli ve ve iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı | X | ||||
2 | Sanayi kuruluşları ile gerçek sorunların çözümüne ilişkin proje çalışmalarıve sosyal sorumluluk etkinliklerinde yer alarak, çalışma alanını iyi tanımalı, proje yönetimi ve takım çalışması konusundaki deneyimi sayesinde uygulamada karşılaşılabilecek problemleri teşhis edebilmeli ve bunlara çözüm bulabilmeli | X | ||||
3 | Aldığı disiplinlerarası eğitim sayesinde, akademik ve profesyonel hayatta karşılaşabileceği problemlere lojistik ve tedarik zinciri süreçlerinde var olan kısıtları göz önüne alarak, amaçlar doğrultusunda yaratıcı çözümler getirebilmeli | X | ||||
4 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almalı, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli, gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli; | X | ||||
5 | Sektör ile ilgili mesleki kuruluşlar ve pazardaki lider firmalar ve bunların sektördeki konumları hakkında bilgi sahibi olmalı; | X | ||||
6 | Lojistik yönetimi ve tedarik zinciri alanlarında kullanılan güncel ve yaygın bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmeli, mevcut yazılımların güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilmeli | X | ||||
7 | Bulunacakları pozisyonda dahil oldukları grup iletişiminden kaynaklanabilecek sorunları proaktif kararlar vererek önleyebilmeli | X | ||||
8 | Süreçlerde oluşabilecek belirsizlikleri ve doğabilecek sorunları öngörebilmeli; esnek, etkin ve hızlı çözümlerle yönetebilmeli; | X | ||||
9 | Departmanlar ve tedarik zinciri üyesi firmalar arasındaki koordinasyon mekanizmalarını anlamak ve entegrasyon süreçlerinde rol üstlenebilecek yetkinliklere sahip olmalı | X | ||||
10 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
11 | Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli | X | ||||
12 | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli | X | ||||
13 | İkinci bir yabancı dili orta duzeyde kullanabilmeli | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest